vineri, 14 aprilie 2017

Teatru: Ivanov de A.P. Cehov

     Duminică am avut seară de teatru. Cum se putea încheia mai bine un weekend dacă nu cu o lecţie de viaţă de-a lui Cehov care să nu te lase câteva zile să dormi liniştit?

     De câţiva ani am început să merg la piesele de teatru jucate de studenţii de la UNATC şi am fost nu doar plăcut surprinsă, ci chiar uluită de cât de talentaţi sunt aceşti tineri. Vă recomand să căutaţi programul pieselor şi să mergeţi să îi vedeţi pentru că merită toate aplauzele. Să ne întoarcem însă la piesa de duminică: Ivanov. Dacă ar fi să aleg un dramaturg care îmi place, din orice perioadă, din orice ţară, acela ar fi Cehov. După ce am citit pentru prima dată ceva de el, şi anume Livada cu vişini, am rămas pentru mult timp cu un sentiment de vină şi goliciune sufletească.  Aşa că merg cu drag să văd ceva scris de Cehov pentru că ştiu că o să îmi dea ceva la care să mă gândesc în afară de problemele zilnice.

"Tavanul e alb, cizmele sunt negre şi zahărul e dulce."

    Ivanov este o piesă în 4 acte scrisă la începutul carierei lui Cehov despre Nikolai Alexeevici Ivanov, un tânăr rus măcinat de lipsa banilor dar mai ales de lipsa sentimentelor faţă de soţia sa Anna Petrovna care este pe moarte. În aceeaşi casă mai locuieşte unchiul lui Ivanov, un conte falit, Misha Borkin, rudă îndepărtată a lui Ivanov şi doctorul Annei. Când află că soţia lui nu mai are mult de trăit, lui Ivanov îi este şi mai greu să stea lângă ea şi caută alinare în braţele Sashenkăi, fiica prietenului său Pavel Lebedev. Tânără şi "emancipată", fata visează la o iubire activă, demnă de romane şi crede că ea este singura care îl poate iubi şi salva pe Ivanov.
Distribuţia piesei a fost următoarea:

Ivanov - Alexandru Voicu

Anna - Catinca Maria Nistor
Sasa - Cristina Juncu
Lvov - Flavius Călin
Lebedev - Mihai Mitrea
Zinaida - Geo Visan
Babakina - Ana-Maria Ivan
Avdotia - Ana-Maria Pop
Sabelski - Codrin Boldea
Borkin - Bogdan Florea
Kosih - Bogdan Bran
Gavrila - Nugnes Massimiliano


     Tinerii actori au jucat incredibil de frumos, Alexandru Voicu a avut câteva momente care pur şi simplu îţi tăiau respiraţia, iar Bogdan Florea şi Codrin Boldea au înveselit scena cufundată în amărăciune şi boală. Mihai Mitrea a jucat absolut impecabil, iar fetele nu s-au lăsat deloc mai prejos, fiecare având momentul ei de glorie



Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu