vineri, 26 mai 2017

O viaţă mai bună de Anna Gavalda




     Cartea O viaţă mai bună de Anna Gavalda a fost o surpriză plăcută care mi-a făcut weekend-ul mai frumos. Se afla pe wish-list de ceva vreme, aşa că din teancul cu noi achiziţii a fost aleasă să fie prima citită. Mi-am făcut un ceai negru cu pere şi m-am cuibărit în fotoliul de citit unde am descoperit că această carte nu conţinea numai o poveste, ci două.

    Prima jumătate este despre Mathilde, o tânără de douăzeci şi patru de ani, încă studentă, care lucrează pentru cumnatul ei şi locuieşte în Paris împreună cu alte două fete. Viaţa ei este lipsită de orice fel de evenimente, îşi petrece mare parte a zilelor în faţa monitorului, muncind pentru cumnatul ei, iar lucrul cel mai interesant din viaţa ei este renovarea apartamentului. Asta până în momentul în care pierde banii cu care trebuia să plătească muncitorii. Acest incident declanşează un lanţ de evenimente şi aduce în viaţa ei un om care va schimba totul.  Recunosc, povestea mi s-a părut destul de ciudăţică iar reacţiile Mathildei destul de anormale, dar adevărul este că nu ştii niciodată cum şi de unde te loveşte Cupidon.
    Cea de-a doua poveste mi-a plăcut mai mult. Yann are douăzeci şi şase de ani şi locuieşte împreună cu iubita în apartamenutul mătuşii ei. Este uşor depresiv, clar nu este fericit împreună cu femeia de care a fost cândva îndrăgostit, îşi urăşte job-ul şi cursurile, iar gândurile lui sunt gândurile majorităţii tinerilor de douăzeci şi şase de ani. Asta până în seara când după ce îşi ajută vecinul să urce un dulap în apartament este invitat să rămână la un pahar de vin. Descoperă în intimitatea acelei familii că viaţa poate fi şi altfel, trebuie doar să îţi permiţi ţie însuţi să fii liber. Finalul este unul revigorant. Te lasă zâmbind şi gândindu-te că într-o zi ar fi frumos să poţi face şi tu ceea ce Yann a facut.

    Recomand cu dragă inima această carte, o să vă dea o stare de bine şi o să vă facă să înţelegeţi că viaţa poate fi mai mult decat ceea ce credeţi că este, că vă poate oferi mai mult, tot ceea ce trebuie să faceţi este să vă deschideţi inimile şi să priviţi în jur.

Lectura plăcută!



Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu